تبلیغات
یزدان سالاری - جنگ نرم 1
تاریخ : شنبه 12 شهریور 1390 | 06:39 ق.ظ | نویسنده : شهلا بهمن آبادی

 هدف قرار دادن اندیشه و تفکر جامعه و علقه های فکری و عقیدتی افراد ملت  و سست کردن آن از طریق اقدام روانی و جنگ تبلیغاتی.

در واقع هدف جنگ نرم تغییر دولتهای نامطلوب یا فروپاشی حکومتها به دست مردم آن کشور است.

ابزار ها:

با توجه به این که غرب در جنگ علیه اسلام و جمهوری اسلامی همه ی امکانات و توانمندی های خود را به کار گرفته و از تمامی شگردها و هنر های تبلیغاتی مدرن برای این منظور استفاده می کند لازم است برای مبارزه با چنین دشمنی به شناخت ابزارها و شگردهای آن برای مقابله ی درست و نتیجه بخش دست زد.

رسانه ها، سازمان های غیر دولتی، مراکز علمی و بین المللی ، ورزش، نماد ها و مدل ها ، اسباب بازی ها ، بازی های رایانه ای، پویا نمایی، فیلم و سینما، نشریات عمومی، ادبیات مکتوب و ... از جمله ابزار های جنگ نرم هستند.

برای از پا انداختن یک ملت به شیوه ی  نرم تمامی ابزارهای مذکور نقش بسزایی را  ایفا می کنند اما در این بین رسانه ها نقش پر رنگ تری را دارند.رسانه ها با جو سازی و بزرگ نمایی از یک مسئله مخاطب را به سوی خود جلب می کنند  و چنان با مهارت به تحریف حقایق  دست می زنند که گویی ماجرا همان چیزی است که آنها می گویند.

رسانه های توانمند که اکثرا در دست غرب قرار دارند،با سرمایه گذاری عظیم خود قادرند به آرامی در باورها و اعتقادات بشر تردید و  تغییر ایجاد کنند.گذشته از رسانه هایی مانند رادیو فردا، رادیو صدای زن، شبکه ی تلویزیونی صدای آمریکا، پارس تی وی و شبکه های ارتباط جمعی مانند بالاترین و فیس بوک و... ادبیات مکتوب هم نقش موثری در پیشبرد اهداف جنگ نرم توسط دشمن دارد.

از طریق ادبیات مکتوب بسیاری از اندیشه های لیبرالیستی ،عرفان اومانیستی  و ضد دینی  به صورت نامرئی در خوانندگان شکل می گیرد و از همین طریق تعالیم ساحران به عنوان ناجی بشریت جای تعالیم انبیاء و اولیاء را در اذهان می گیرد. همچنین فیلم های هالیوودی با ترویج خشونت،ارائه ی تصویر سیاه از مسلمانان  و معرفی آنها به عنوان تروریست، گسترش اسلام ستیزی و اسلام هراسی ،ترویج خرافه های دینی نظیر نستراداموس و آرماگدون و ترویج فساد سعی دارد با تغییر در باور های بشریت  به ویژه مسلمانان را را برای رسیدن به اهذاف شوم خود باز کند.

مهم ترین محور های جنگ نرم  عبارتند از:

1 – فرهنگی

2 – سیاسی

تهاجم فرهنگی:

تهاجم فرهنگی حرکتی است آرام که از سوی یک نظا فرهنگی به زیان نظام فرهنگی کشور دیگر برای رسیدن به مقاصد خاص فرهنگی و سیاسی و بدون رضایت طرف مقابل صورت می گیرد.

از خصوصیات تهاجم فرهنگی و جنگ نرم این است که تخریب فکری و فرهنگی به آسانی باز سازی نمی شود،در واقع ناتوی فرهنگی بی سرو صدا،پر جاذبه ،پر بازده،بلند مدت و کم هزینه است.

ابعاد فرهنگی- اجتماعی جنگ نرم

1 – تخریب فرهنگ و هویت اسلامی: یعنی ترویج ارزش های غربی در جوامع اسلامی به منظور ضربه زدن به مبانی اعتقادی و جهان بینی اسلامی. ترویج پول پرستی، تجمل گرایی، دنیا طلبی و شهوت گرایی  در جوامع اسلامی در نهایت مسلمانان را از هویت اسلامی خود دور می کند.

2 – ترویج قومیت گرایی: تحریک اقلیت های قومی و زبانی برای تجزیه ی یک کشور .

ادواردان. لوتواک: "یکی از راه های تضعیف دولت ایران ،ترویج قومیت گرایی در ایران است،باید با تحریک قومیت هایی نظیر بلوچ ها، کردها، اعراب خوزستان و آذری ها ،ایران را به سوی تجزیه شدن سوق داد".

3 – دین سازی و فرقه سازی: ایجاد و تبلیغ حجم وسیعی از مذاهب نوظهور در مقابل اسلام که اغلب به صورت شبکه ای فعالیت می کنند و ایجاد فرقه های انحرافی چون طالبانیسم در افغانستان و پاکستان، وهابیت در عربیستان، قادیانیه در هندوستان و ... .

از دیگر ابعاد جنگ نرم الگو سازی غربی، استفاده از آسیب های اجتماعی، ،سوء استفاده از روحانیت، تغییر سبک زندگی مردم و ... است.

راه های نفوذ فرهنگی:

نفوذ در مدارس و دانشگاه ها

عرفان های دروغین

اعتیاد های مدرن

گسترش استفاده از مواد مخد ر

بازی های رایانه ای

اسباب بازی

جنگ رسانه ای

سینما و تئاتر

کشف حجاب

ایجاد خودباختگی فرهنگی

انحراف مطبوعات

 

ادامه دارد...



  • دانلود فیلم
  • خرید vpn